Klageadgang

Hvem kan klage?

Vi opfordrer som udgangspunkt altid til, at du kontakter enten din rådgiver eller Projekt Q-Værks ledelse med det samme, hvis du har en dårlig oplevelse med vores forløb. Så kan vi nemlig ændre og tilpasse på det, din klage drejer sig om undervejs, og du vil derfor få mulighed for at fortsætte. 

Hvis du har forsøgt at tage denne dialog med os, men ikke har oplevet den ønskede effekt, kan du sende en formel klage.  

Ønsker du at indsende en klage, skal du være enten deltager i vores forløb (dvs. kvinde udsat for vold), pårørende eller fagperson, der har været i kontakt med vores rådgivning eller gruppeforløb.

Hvad kan du klage over?

  • Din oplevelse af rådgiverens adfærd

  • Misvisende eller vildledende rådgivning. 

  • Rådgivningen ikke lever op til det, der blev beskrevet 

 Hvad kan du ikke klage over?

  • Andre brugere af vores tilbud 

  • Åbningstider eller andre praktiske forhold fx ventetid, viderehenvisning mv. 

  • Ønske om længere, andre eller supplerende tilbud, som ikke allerede er beskrevet 

Hvordan kan du klage?

Du skal sende din klage til sekretariat@qvaerk.dk.

Herefter vil du modtage en kvittering vedr. din klage, og du kan forvente svar inden for 4 uger.  

Ved klage vil vi bede dig oplyse følgende: 

  • Dit navn og kontaktoplysninger (frivilligt). 

  • Hvilket forløb din klage vedrører 

  • Hvad der klages over, og hvornår det pågældende forløb fandt sted. 

  • Din forventning til os vedrørende din klage. 

Hvordan behandles dine personoplysninger i forbindelse med en klage?

Når din klage er behandlet, sletter vi al korrespondance. 

Du kan læse mere om, hvordan vi behandler dine personoplysninger her